Ny unik bild-podcast

  • Ny unik bild-podcast

Association producerar organisationen Ung Företagsamhets nya pedagogiska podcast. De nya programmen är utformade för att passa alla ungdomar, även de som nyligen har lärt sig svenska, med både ljud, bild och grafik. Programmen ”hostas” i samarbete med podcastplattformen Acast.

– Poddarna beskriver på ett enkelt sätt hur man startar upp sitt UF-företag och är gjorda för att passa flera olika pedagogiska arbetssätt. Nu gör vi det enkelt för alla att starta och komma igång med sitt UF-företag, säger Cecilia Nykvist, vd för Ung Företagsamhet i Sverige.

– Podcasts med bilder och grafik är en ny teknik som passar Ung Företagsamhets satsning på pedagogiska poddar. Det är häpnadsväckande hur man med enkla medel kan höja närvaron och förståelsen med grafik och bilder – och detta till en bråkdel av kostnaden jämfört med videoproduktion, säger Johan Söderlund, vd och medgrundare av contentbyrån Association som producerat programmen.

– Jättekul med en ny podcast som med hjälp av vår berikande teknik bryter ny mark när den skapar hög relevans och en visuell upplevelse för lyssnaren, säger Sandra Molin, Director of Content på Acast.

Ung Företagsamhets nya poddar är en fortsättning på poddkanalen Läxpodden, som iAssociation producerar. Den innehåller intervjuer och smarta tips från några av Sveriges vassaste entreprenörer och experter. Programmen leds av radiojournalisten Prescilia Haddad.

Läxpodden riktar sig till de 25 000 elever som varje år startar ett UF-företag inom ramen för sin gymnasieutbildning. Den är även ett effektivt stöd för gymnasieskolans UF-lärare.

Se och lyssna på de nya poddarna här!

Date: 2016-02-13

Category: Content marketing, Grafik & design